Hospodárnost a bezpečí pro každý den VancoEco ™ pro lehká užitková vozidla a dodávky
Úsporná pneumatika speciálně vyvinutá pro vozy, jako je Mercedes Sprinter, Ford Transit a Volkswagen T5. Nová VancoEco má asi o 30% nižší valivý odpor, což může ušetřit 4% paliva a emisí. Současně se vývojářům podařilo zachovat brzdné vlastnosti na suché i mokré vozovce a ovladatelnost jako u osobního vozu.
Velký potenciál úspor umožnily dvě konstrukční opatření, která společně přispěla významně ke snížení valivého odporu. Pro pneumatiku byla použita běhounová směs s oxidem křemičitým, jako se používá u osobních pneumatik. Dezén byl optimalizován a konstrukce pneumatiky byla změněna tak, aby se snížila deformace při kontaktu s vozovkou. Tato dvě opatření v kombinaci s velmi mělkým profilem pneumatiky přináší až o 30 procent nižší valivý odpor.
Nová VancoEco je vhodná pro vozidla, jako je Mercedes Sprinter, Viano, Vito, VW T5 a Ford Transit. Pneumatiky jsou vyráběny pro 15 -, 16 - a 17-palcové ráfky. Index rychlosti jde až do 210 km/h.
Přínosy:
Hospodárná díky sníženému valivému odporu
Krátká brzdná dráha i na mokrém povrchu
Ovladatelnost jako u osobního vozu
Hospodárná díky sníženému valivému odporu. VancoEco využívá novou směs s přidanou silikou, optimalizovaný dezén a novou konstrukci pneumatiky. Plochý profil a snížená hloubka dezénu zajišťuje menší deformaci pneumatiky při otáčení i pod velkým zatížením. Výsledkem je nižší spotřeba paliva a snížení emisí CO2 díky sníženému valivému odporu.
Krátká brzdná dráha i na mokrém povrchu. Vzhledem ke zvýšenému zatížení lehkých užitkových vozidel, jsou kladeny vysoké nároky na brzdný výkon dodávkových pneumatik a to zejména na mokré vozovce. Záběrové hrany bloků dezénu vytvářejí stěračový efekt a zajišťují optimální kontakt s povrchem vozovky. Přínosem je zkrácení brzdné dráhy a zlepšení přilnavosti k mokré i suché vozovce.
Ovladatelnost jako u osobního vozu. Vysoká tuhost pásového dezénu a pevné rameno umožňují optimální přenos bočních sil a zvýšení stability jízdy. Výsledkem jsou citlivější schopnosti manévrování odpovídající osobnímu vozu.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Continental
Řada modelu
VancoEco
Dimension
195/75 R16C 107/105T 8PR
Tyre width
195
Tyre profile
75
Construction type
R
Velikost pneumatiky
16
Index zatížení pneumatik
107/105
Rychlostní index
(T)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Ceny jsou platné (pokud není uvedeno jinak) za kus a jsou včetně DPH plus poštovné uvnitř České republika.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.